Voorbereid op reis!

Tijd voor vakantie! Op deze pagina informeren we u over benodigde documenten, regels en reistips.

Zorgeloos op reis

“Hoeveel bagage mag ik meenemen? Waar wacht mijn transfer?” Vragen waar wij u mee kunnen helpen! Wij zorgen dat u onbezorgd en vol vertrouwen op reis gaat. Van unieke excursies tot comfortabel vervoer en assistentie op de luchthaven. Wij regelen het, zodat u alleen nog maar hoeft te genieten!

Een goede voorbereiding

Hieronder delen we handige tips en belangrijke informatie voor uw reis. Even goed doorlezen, want wie goed voorbereid vertrekt, geniet dubbel zoveel van de vakantie!

Reizigersinformatie

Reisdocumenten, Visa en inreisvoorwaarden bestemmingen

Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor de naleving van de grensformaliteiten. Reist u naar het buitenland, dan is binnen Europa een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heeft u een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht. De meest actuele informatie vindt u hier.

Reis- en of Annuleringsverzekering

Tip: ga goedverzekerd op reis! Wij adviseren om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. In geval van onverwachte situaties, zoals ziekte, ongeval of vervroegde terugkeer, bent u goed verzekerd voor eventuele (on)kosten. Vraag ons naar de mogelijkheden en voorwaarden. Reist u buiten Europa? Check dan altijd of uw verzekering is afgesloten met ‘werelddekking’. Reist u naar de USA? Dubbelcheck of u voldoende verzekerd bent, i.v.m. aparte voorwaarden.

Inentingen

Wees wijs en laat u goed informeren over eventuele inentingen. Check de adviezen van uw bestemming bij de Ease Travel Clinic.

Vliegreis

U gaat op reis met vliegtuig. Wat kan voor u van belang zijn?

Inchecken is mogelijk op de luchthaven bij de bagage afgifte balie. Maar let op: bij steeds meer airlines is het tegenwoordig verplicht om vooraf online in te checken. Wanneer u dit niet doet zal de airline op de luchthaven hiervoor kosten in rekening brengen. Stoelreserveringen bij Duitse luchtvaartmaatschappijen kunt u uitsluitend per creditcard betalen. Wanneer u geen creditcard heeft, maak dan een afspraak op het reisbureau. Als u ervoor kiest geen stoelen te reserveren, dan kan het zijn dat u niet naast elkaar zit.

Overzicht luchtvaartmaatschappijen

Check hier alle informatie over inchecken en stoelreserveringen van de meest voorkomende airlines. Of download de app van de airline, daar gaat het inchecken en reserveren van stoelen nog makkelijker. Ook de boardingpassen zijn hierin terug te vinden. Lukt dit niet, vraag het gerust aan onze reisspecialisten.

Controleer voor vertrek de actuele vliegtijden. Kijk hiervoor op de website van de airline of de luchthaven van vertrek.

Zorg ervoor dat u op tijd op de luchthaven bent. Voor alle bestemmingen raden wij u aan tenminste drie uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn.

Vloeistoffen, gels en spuitbussen in uw handbagage moeten verpakt zijn in een verpakking van maximaal 100 milliliter. De vloeistoffen moeten allemaal in een doorzichtige hersluitbare zak, dit mag samen maximaal 1 liter zijn. In uw ruimbagage is er geen limiet voor vloeistoffen en mag u dus gewoon een fles shampoo of douchegel meenemen.

Bekijk voor vertrek de voorwaarden voor het toegestane gewicht en afmetingen van uw hand- en ruimbagage op dit overzicht: Voorwaarden hand- en ruimbagage

Houd rekening met eventuele veranderingen in de vluchtschema’s van de luchtvaartmaatschappij. Vliegtijden zijn altijd onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Heeft u een pakketreis geboekt inclusief transfer? Dan wordt het vervoer tussen de luchthaven-accommodatie-luchthaven voor u verzorgd. Op de luchthaven meldt u zich bij de hostess of de balie van de reisorganisatie zoals in de reispapieren staat vermeldt. Daar ontvangt u de informatie over het vervoer naar de accommodatie.

Vaak is het tijdstip van de transfertijden naar de luchthaven voor de terugreis bekend bij de receptie van uw accommodatie. Bij sommige reisorganisaties kunt u informatie over de transfertijden naar de luchthaven vanaf 24 uur vooraf online opvragen.

Schauinsland Reisen:
www.mein-schauinsland.de

TUI:
www.tuitransfer.com

Corendon:
Heb je een transfer bijgeboekt, dan ontvang je hiervan geen voucher.
De reisleiding ter plaatse beschikt over een transferlijst waar op je
reservering gecontroleerd wordt.

Alltours:
Informatie over de terugreis vind je 1-2 dagen voor vertrek via de
QR-code die je bij aankomst op de luchthaven van de reisleiding
ontvangt of bij de receptie van je hotel.

DER Touristik
ITS / Jahn Reisen:
dertouristik-reiseleitung.com

Door overmacht, zoals bij storm, kan uw heen- en terugreis worden vertraagd. Wanneer u langer dan 3 uur vertraging hebt, kan het zijn dat u in aanmerking komt voor compensatie. Bewaar in dat geval uw boardingpassen en noteer het tijdstip van vertrek. Op de website www.euclaim.nl/check-uw-vlucht kunt u nakijken of uw vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding en kunt u uw aanvraag indienen.

 

Kinderen jonger dan 18 jaar hebben toestemming nodig om naar het buitenland te reizen. De ouders met gezag of de voogden moeten deze toestemming geven. Alle informatie en het benodigde formulier vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Autoreis

Verkeersregels en voertuigeisen

Binnen Europa hanteert elk land zijn eigen verkeersregels en voertuigeisen. In veel landen zijn een veiligheidshesje en gevarendriehoek verplicht in de auto. Ook een verbanddoos, reservelampjes en een brandblusser zijn vaak vereist. Je bent altijd verplicht je te houden aan de verkeersregels van het land waarin je rijdt. Tip: Neem een reservesleutel van je auto mee en bewaar deze apart van de hoofdsleutel.

Milieusticker en/of Tolvignet

Een milieusticker is in een aantal Europese landen verplicht als u in een milieuzone rijdt. U toont met dit vignet aan dat uw auto voldoet aan de gestelde milieu-eisen om in deze zone te mogen rijden.Een tolvignet is een sticker die u aan de binnenkant van de voorruit plakt om te laten zien dat u tol heeft betaald voor de (snel)wegen. Meer informatie vindt u op op de website van de ANWB.

Overige informatie

Zijn er tijdens de vakantie verzoeken, noodgevallen of klachten neem dan altijd eerst contact op met de reisleiding ter plaatse. Wacht niet tot u weer thuis bent! De host(ess) kan immers meteen een oplossing zoeken zodat de reis zoals gepland door kan gaan. De ervaring leert dat op deze manier veel problemen snel en ter plaatse opgelost kunnen worden. De contactgegevens staan in de reisbescheiden. Als uw host(ess) niet bereikbaar is neem dan contact op met het vertrouwde Kupers Reisinfo filiaal. Want welke vraag of probleem het ook is, wij lossen het graag op.

Mocht u problemen ondervinden die niet kunnen wachten tot onze reisbureau openingstijden, neem dan contact op met SOS International: 0031206515606

Vaak dient er een toeristenbelasting voldaan te worden van enkele euro’s per persoon per nacht.

Neem dan contact met ons op!